tirsdag 17. juni 2008

Leksjon 1 - arbeidsoppgaver

1 Skjermbilde.
Å forandre skjermbilde er noe jeg gjør jevnlig på publikumsmaskinene i biblioteket. Jeg må rette opp etter noen fantasifulle brukere som liker å forandre det , og/eller lage nye skjermbeskyttere.
På biblioteket setter jeg det tilbake til en helt nøytral Windows standard. Hjemme har jeg Stonehenge. Det bildet setter ting i et tidsperspektiv.

2. Lagring
Jeg har brukt denne oppgaven til å rydde i mapper på arbeidmaskinen min.
Har samla saker i mapper i Utforsk, og slettet mye midlertidig, (annonser, plakater etc.) som lå på skrivebordet. Tror jeg har bedre oversikt nå.
Har sjekket publikumsmaskinene også. Der var det mye å slette av ganske private ting, som folk hadde lagret.
Jeg har vært flink til å slette loggen på disse maskinene, men sjelden slettet filer.

3. Adobe reader
Denne har jeg lastet ned til hjemme-pc-en tidligere. Oppgraderer den med jevne mellomrom, når det er nødvendig.
Får ikke slette programmer på jobben.
Tror det skal går greit å få til.

1 kommentar:

e-bibAgder - kursholder sa...

Høres veldig fint ut! Så fint at du kunne bruke oppgaven til å få gjort noe 'fornuftig' som å rydde opp på maskinene.

:-) Stina