mandag 19. mai 2008

Oppgave 2

I forbindelse med datakurset vårt har vi i kursleksjon Bolk 1 - del 6B - Blogging div. oppgaver. Oppgave 1 ble utført på kursdagen på Evje - og oppgave 2 ble delvis besvart samme sted. Men kanskje jeg skal svare litt bedre på oppgaven?
"bykle" er brukernavnet mitt her på bloggen. Jeg er bibl.sjef i Bykle og jobber både i Bykle og på Hovden. Siden biblioteka våre er kombinasjonsbibliotek, jobber jeg og som skulebibliotekar. Har jobbet på biblioteket siden 1. sept. 2000.
Etter at Bykle kommune endret sine hjemmesider på nettet, har bibliotekt fått færre muligheter til selv å redigere og legge ut stoff på hjemmesiden. Jeg har derfor vært på utkikk etter nye muligheter til å publisere bl.a. bokanmeldelser som elevene skriver. Dette kurset, med oppretting av egen blogg, har gitt meg en ide til oppstart av en blogg for Bykle Folke- og skulebibliotek. Bloggen vil være rettet mot alle, men barne- og ungdomsbøker vil bli prioritert. Den nye bloggen skal ha lesetilgang for alle, administreres av undertegnede og forhåpentligvis bli en inspirasjon for elevene til å skrive bokmeldinger, komme med tips og kommentarer.
Var veldig fornøyd med kursdagen på Evje. Informativt og praktisk. Regner med at dette er kunnskap jeg tar videre med meg i hverdagen på jobb, både som aktiv bruker og som veileder på biblioteket.

2 kommentarer:

evjeoghornnes sa...

Jeg så også dette programmet, men jeg synes en alltid skal være forsiktig med hva en skriver på nett. De som vil kan komme inn på annen mail også.
Derfor må en forbeholde private samtaler til sofakroken - ansikt til ansikt, og knapt nok der for å være helt sikker:-)

hilsen NOIA

e-bibAgder - kursholder sa...

Så fantastisk fin blogg! Så gøy å se at dette brukes av noen til noe "ordentlig" arbeid.

Hilsen Stina